انواع سئو سایت توضیحاتی در رابطه با انواع سئو کلاه سیاه و سفید
| ||||||
|
موتور جستجو چیست؟
دنیای اینترنت منشاء عظیمی از داده ها است که روزبهروز برحجم آن افزوده میشود . فعلا میلیاردها برگه که داده ها فراوانی از موضوعات متعدد را در بر دارند , بر روی سرورهای متفاوت جا خوش کرده اند . این در حالیست که به دنیاآمدن سایتهای جدید و گسترش سایتهای(انواع سئو سایت) موجود هم به صورت فزاینده ای بهاین حجم داده ها میافزاید . نرخ پرورش داده ها تا بدانجاست که امروزه نقص دسترسی به داده ها بدون شوخی خیس از کمبود داده ها است . امروزه چالش بیشتر بیشتر یوزرها دستیابی به داده ها است . به عبارت دیگر در صورتیکه کاربری دنبال موضوعی خاص باشد , کدام ورقه را می بایست بخواند؟ از در بین این تعداد عظیم صفحات جانور , کدام برگه نیاز اورا برآورده می کند؟
در صورتیکه سایتی باشد که به یوزرها در یافتن داده ها یاری دهد , مسلما مورد دقت خواهد بود . خوشبختانه چنین سایتی موجود هست و ما آنرا با اسم موتور کاوش گر میشناسیم . موتور جستجو سایتی است که برای یاری به یوزرها در یافتن اطلاعات دردسترس در سایتهای دیگر پباده سازی شدهاست . موتور کاوشگر سایتی است که با به چنگ آوردن عبارتی مختصر , استفاده کننده را با لیستی از سایت ها روبرو می نماید که به زمینه مد نظر وی مرتبط میباشند . آمارها نشان می دهند که اشخاص اکثری هجرت در دنیای اینترنت را با موتورهای جستجو گر آغاز مینمایند و مراجعه به موتورهای جستجو گر چنان معمولی شدهاست که کاوش کردن و فعالیت با موتورهای کاوشگر , دومی کار بیشتر یوزرها در دنیای اینترنت ( بعداز ارسال و اخذ طومار های الکترونیکی ) , به حساب آورده می شود .
هر چه بر محبوبیت اینترنت افزوده می شود , نیاز به آرشیو کردن داده ها آن هم بیشتر میگردد ; موتور جستجو گر هم در واقع این داده ها را آرشیو کرده , در حین موردنیاز و بهسرعت در اختیار یوزرها قرار میدهد . سوای موتور کاوشگر , اینترنت فقط به بخش کوچکی از موفقیت امروزین خویش دست مییافت چون موتور کاوش گر , وب را به رسانهای قابل استفاده برای تمامی نموده است ( از هیچ کس انتظار نمیرود تعداد متعددی از نشانی های اینترنت را به یاد داشته باشد ) .
آن چه که موتورهای کاوش گر انجام می دهند - با درجات متمایز از موفقیت - خریداری نمودن یک وسیله جستجوی بی آلایش است . زمانی یک استفاده کننده اینترنت عبارتی را کاوش می نماید , موتور کاوش گر لیستی از سایت ها را ارائه می نماید که تعداد آن ها از چندین صد مورد تا یک سری میلیون متغیر هست .
تارنما هایی که موتور کاوشگر تحت عنوان نتایج جستجویش ارایه مینماید , بر حسب میزان رابطه با عبارت کاوش شده به ترتیب نزولی لیست می گردند . به عبارت دیگر سایتی که تحت عنوان اولی تارنما در حاصل کاوش معرفی شدهاست , دارای ربط ترین تارنما با عبارت کاوش شده از نظر آن موتور کاوشگر بوده است .
اعتنا در ارایه حاصل کاوش چیزیست که یوزرها اینترنت همواره از موتورهای جستجوگر می خواهند . هر چه نتیجه ها جستجوی یک موتور جستجوگر دقیقتر و دارای ربط خیس باشد , دوست داستنی خیس خواهد بود و یوزرها بیشتری بدان مراجعه خواهند کرد .
درحالتی که عبارت یکسانی در تمام موتورهای کاوش گر , کاوش شود هیچ کدام از آن ها نتیجه ها یکسانی را ارائه نمیدهند و با حاصل تماما مختلفی روبرو میشویم . تفاوت در ارائه نتایج کاوش در موتورهای کاوشگر از تفاوت آنها در الگوریتم ( سیستم درجه بندی ) و آرشیو دادهشان ناشی میشود . چه بسا در صورتیکه تمامی آنها از آرشیو داده یکسانی هم استعمال نمایند , بازهم حاصل جستجویشان مختلف خواهد بود . موتور جستجو گر برای ردهبندی صفحه ها اینترنت از الگوریتم خاصی به کار گیری می نماید که فوقالعاده خصوصی هست . الگوریتم هم تیم ای از راهبرد ها است که موتور جستجو گر به امداد آن تصمیم میگیرد که وب سایت ها را چه طور در خروجیاش تر و تمیز نماید .
برای اینکه وبسایت ها با نیز مقایسه شوند و بر حسب میزان رابطه با مورد کاوش شده , تر و تمیز شوند , موتور جستجوگر , الگوریتم را بر مجموعهای از پارامترها اعمال مینماید . پارامترهای مورد دقت موتور کاوشگر هم همانند الگوریتم آنها ناشناخته می باشد و این ناشناخته ها جذابیت دنیای موتورهای جستجوگر را دوچندان میکنند . به اهمیت موتورهای کاوش گر از بینش یوزرها اینترنت و جستجوکنندگان داده ها
فعالان میدان تجارت الکترونیک , آوردن تماشاچی به وبسایت را برای موفقیت در دنیای اینترنت و تجارت آنلاین اضطراری میدانند . فرقی نمی کند که وبسایت چه میفروشد و چه خدماتی ارایه میدهد : در شرایطی که سایتی درپی فروش جنس یا این که سرویس ها و کسب درآمد یا این که محبوبیت تعداد بینندگان یک وبسایت , برگ غالب آن برای کسب موفقیت در دنیای اینترنت است . سایتی که تماشاچی ندارد , بدون شک مرگی آنلاین را تجربه می نماید و چه بسیارند سایتهایی که هر روزه از چرخه معاش در اینترنت بیرون می شوند! مدیران و طراحان کاردان اینترنت به نیکی میدانند که تنها پباده سازی یک وب سایت تضمینی برای داخل شدن تماشاچی به آن نیست بلکه باید بینندگان را به طریقی به سایت جذب کرد . بینندگان تنها به دنبال رفع نیازهای اطلاعاتی خویش هستند و وظیفه ندارند به هر قیمتی که شده سایت شمارا بیابند . برای دعوت بینندگان به اینترنت سایتتان چه تدابیری اندیشیده اید؟ چه گونه سایرافراد بدانند که شما وبسایت مالامال محتوا و جذابی دارید؟ خویش شما چهطور سایتهای دیگر را می یابید؟
بدون هیچ جور تردیدی می بایست بیان کرد که ما در اکثر اوقات موردها به یاری موتورهای جستجوگر به آنچه که میخواهیم , دست مییابیم . در صورتیکه ما اینکار را انجام میدهیم , سایرافراد هم دقیقا همین کار را می کنند : جستجوی یک سری عبارت در یکی موتورهای کاوشگر و مراجعه به یک کدام از اینترنت سایتها . ببینیم آمارها چه می گویند :
82 درصد یوزرها وب , موتورهای جستجوگر را ابزار مهم خویش برای یافتن اینترنت سایتها تیتر کرده اند . 57 درصد از یوزرها وب , هر روز کاوش مینمایند و 46 درصد این جستجوها برای محصول یا این که سرویس ها است . ( منشا : SRI ) 85 درصد ازدحام هدفمند در وب را موتورهای جستجو گر سبب میگردند .
همانگونه که آمارها نشان می دهند موتورهای جستجوگر ابزار قابل قبولی هستند که خریداران به امداد آنها , کالا یا این که سرویس ها مورد نیاز خویش را می یابند . ولی فقط ردههای بالای نتیجه ها کاوش میباشند که مورد دقت یوزرها قرار میگیرند و آنان به سایتهای لیست شده درین رتبهها مراجعه مینمایند . اکثری از یوزرها دریافته اند که در اغلب مورد ها 10 سکو اولیه نتیجه ها کاوش می تواند خواسته آنان را برآورده نماید و هنوز نیز عشق دارا هستند که فقط 10 وبسایت اولیه در نتیجه ها کاوش را مرور نمایند . البته آمارها چه میگویند : 70 درصد از یوزرها به هنگام کاوش حتما یکیاز سه سایت اولِ نتایج کاوش را کلیک میکنند . فقط 7 درصد از آنها سایتهای قرار گرفته در مرتبه های بیستم به سپس را کلیک میکنند . 85 درصد از آنها درحالتی که جوابی برای جستجوی خویش در بیست سود اولیه نتایج کاوش نیابند , موتور کاوشگر مورد استعمال خویش را عوض میکنند . 33 درصد یوزرها اینترنت میپندارند سایتی که در اولِ حاصل کاوش جایدارد , راجعبه کاوش شده سرآمدتر از رقبای خویش است و در آن زمینه پیشرو هست .
با دقت دراین آمارها , اهمیت کسب رتبههای بالا در موتورهای جستجو گر روشن خیس میشود . نکته قابل توجه دیگر این است که بینندگانی که موتورهای جستجوگر روانه سایتها مینمایند , به احتمال بسیار مخاطبان دارای اهمیت وبسایت متبوع هستند و این در حالی است که هزینه چندانی هم صرف آوردن آنها به تارنما نشده است .
آمارهای ارایه شده از اخلاق یوزرها اینترنت پیام زیاد واضحی داراست : سایتهایی که در رتبههای بالا قرار نمیگیرند , بخش مهمی از یوزرها مخاطب خویش را از دست می دهند . یک وبسایت ممکن است هزاران تماشاچی داشته باشد ولی تعداد بینندگان مجموعه مخاطب آن است که موفقیت وب سایت را رقم میزند . چون در اکثر اوقات مورد ها این بینندگان مخاطب سایت میباشند که از وب سایت چیزی بیشتر از داده ها رایگان ارایه شده میخواهند .
امروزه تجارت الکترونیک خویش را با موضوع جايگاه بندی در موتورهای جستجو گر هماهنگ نموده است چون رتبه های فراتر مستقیما به فروش بیشتر , تفسیر می گردند . طبق آمارهای ارایه شده در اولِ جشن سال نو میلادی ( 2003 ) در حدود 93 درصد بینندگان وبسایت های فعال در موضوع ارایه هدایای پای کوبی سال نو میلادی را موتورهای کاوش گر فراهم کرده اند.
نوشته شده در دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ساعت 21:07
نظر بدهید
آخرين مطالب ارسالي » موتور جستجو چیست؟ (دوشنبه ۰۲ تیر ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۷) » الگوریتم پاندا چیست؟ (یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۳:۰۲) » استخدام سئوکار حرفه ای به چه صورت است؟ (چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۱:۲۹) » راهکار سئو چه است و به چه دردی میخورد؟ (شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۵) |
| ||||
تمامی حقوق مادی و معنوی اين وب سايت محفوظ و متعلق به گروه مدیریت و پشتیبانی آن می باشد. قدرت گرفته از : سرويس سايت ساز نیلی بلاگ |